Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At the turn of the twentieth century Italian opera participated to the making of a modern spectator. The Ricordi stage manuals testify to the need to harness the effects of operatic performance, activating opera's capacity to cultivate a public. This book considers how four operas and one film deal with their public: one that in Boito's Mefistofele is entertained by special effects, or that in Verdi's Simon Boccanegra is called upon as a political body to confront the specters of history. Also a public that in Verdi's Otello is subjected to the manipulation of contemporary acting, or one that in Puccini's Manon Lescaut is urged to question the mechanism of spectatorship. Lastly, the silent film Rapsodia satanica, thanks to the craft and prestige of Pietro Mascagni's score, attempts to transform the new industrial medium into art, addressing its public's search for a bourgeois pan-European cultural identity, right at the outset of the First World War.