Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In contemporary Martinique, performances of a particular racialized, heterosexualized masculinity prevail in both daily life and state-funded cultural programming. The centrality of these performances must be analyzed in relation to Martinique's status as an Overseas Department of France and the fraught political, economic, and social effects engendered through this relationship. Contextualized in this particular neocolonial framework, this book examines multiple sites of masculinity in Martinique, ranging from privileged performances (such as state-funded theater productions) to disruptive performances (such as Carnival and the conversations of gay Martinician men). It breaks new ground in Caribbean studies by foregrounding (homo)sexuality as a key factor in understanding Caribbean socio-cultural processes and by providing a critical re-analysis of masculinity and identity through a performative analysis that foregrounds opacity - ambiguity, density, and incompleteness - in the production of any social categorization.