Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
•Praktische methode voor kwantitatief en kwalitatief onderzoek;
•met uitgebreide aandacht voor online-onderzoek;
•geschikt voor cursussen van 2, 3 of 4 EC.
Voor stages en (afstudeer)opdrachten moeten studenten regelmatig praktijkgericht onderzoek doen. Om studenten hiervoor te enthousiasmeren én van de juiste kennis en vaardigheden te voorzien, schreven Tom Fischer en Mark Julsing het boek Onderzoek doen! Deze methode behandelt zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek en is geschikt voor cursussen van 2,3 of 4 EC.
Onderzoek doen! is een aansprekende en eigentijdse uitgave, die aansluit bij de belevingswereld van studenten. De opbouw volgt de stappen van het onderzoeksproces. Elk hoofdstuk vermeldt de leerdoelen en eindigt met een samenvatting en opdrachten. Onderzoek doen! besteedt volop aandacht aan online-onderzoek en steekproeven, bevat handige checklists en een actuele casus die direct betrekking heeft op het afstuderen.
Deze vierde editie van Onderzoek doen! is geactualiseerd en richt zich meer op de toepasbaarheid van gevonden resultaten in het bedrijfsleven en het over het voetlicht kunnen brengen van gevonden resultaten, adviezen en ontwikkelde beroepsproducten.
Doelgroep:
Onderzoek doen! is hbo-breed inzetbaar, voor alle opleidingen en voor alle fasen.
Digitaal materiaal:
Studenten vinden op Hoger onderwijs online nuttige links per hoofdstuk en handige checklists. Docenten kunnen er extra lesmateriaal per hoofdstuk, sheets, uitwerkingen en PowerPointslides downloaden.
Over de auteur(s):
Tom Fischer is hogeschooldocent en leerlijnexpert toegepast onderzoek aan het instituut voor marketingmanagement aan de Hanzehogeschool Groningen. Naast het ontwikkelen en verzorgen van het onderwijs op het gebied van toegepast onderzoek, begeleidt hij veel afstudeerstudenten bij hun afstudeeronderzoek. Verder is hij verbonden aan het lectoraat Marklinq als onderzoeker. Tom is coauteur van diverse Noordhoff-boeken, waaronder Basisboek Methoden en technieken (Noordhoff, 2021) en Basisboek Kwalitatief onderzoek (Noordhoff, 2021).
Mark Julsing heeft werkervaring als (markt)onderzoeker aan zowel de bureau- als de opdrachtgeverszijde bij onderzoeksbureau Hanzeconnect, de NCRV, de Persgroep, Eredivisie Media & Marketing CV en Noordhoff. Zijn expertise ligt vooral op het gebied van bestaande data en kwantitatief onderzoek. Mark is coauteur van een zestal andere boeken bij Noordhoff, waaronder Basisboek Methoden en technieken (Noordhoff, 2021) en Basisboek Kwalitatief onderzoek (Noordhoff, 2021).