Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Computers en het internet omringen ons overal en hun invloed op ons leven zal de komende decennia alleen maar toenemen. Wat betekent dit voor de manier waarop we kennis verwerven en voor de vormgeving van ons onderwijs?
Volgens de critici moeten we ons herbezinnen op het onderwijs om de leerlingen van nu adequaat voor te bereiden op de eenentwintigste eeuw. Daarbij zou het ontwikkelen van digitale vaardigheden onmisbaar zijn. Maar wat brengt de digitale revolutie nu daadwerkelijk teweeg in ons leven en denken?
Ad Verbrugge en Jelle van Baardewijk (Centrum Èthos van de Vrije Universtiteit) vroegen wetenschappers, vrijdenkers en docenten zich te buigen over de zin en onzin van de digitalisering van ons onderwijs. Dit boek biedt een fris tegengeluid tegen de utopische verwachtingen waarmee de digitale revolutie van het onderwijs nogal eens gepaard gaat.
Aan deze bundel werkten verscheidene publicisten mee, onder wie: Theodore Dalrymple, Aleid Truijens, Sebastien Valkenberg, Diederik Boomsma, Johannes Visser en Hans Schnitzler.