Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In On Time, Punctuality, and Discipline in Early Modern Calvinism, Max Engammare explores how the sixteenth-century Protestant reformers of Geneva, France, London, and Bern internalized a new concept of time. Applying a moral and spiritual code to the course of the day, they regulated their relationship with time, which was, in essence, a new relationship with God. As Calvin constantly reminded his followers, God watches his faithful every minute. Come Judgment Day, the faithful in turn will have to account for each minute. Engammare argues that the inhabitants of Calvin's Geneva invented the new habit of being on time, a practice unknown in Antiquity. It was also fundamentally different from notions of time in the monastic world of the medieval period and unknown to contemporaries such as Erasmus, Vives, the early Jesuits, Rabelais, Ronsard, or Montaigne. Engammare shows that punctuality did not proceed from technical innovation. Rather, punctuality was above all a spiritual, social, and disciplinary virtue.