Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Reuchlin's keen interest in Jewish mysticism resulted in the original publication of this work in 1517. The first part of this dialogue reflects on messianism, the second part on the relation of the Pythagorean system to the Kabbalah, and the third on the "practical Kabbalah." The German humanist Johann Reuchlin (1455-1522) defended the value of Jewish scholarship and literature when it was unwise and unpopular to do so. As G. Lloyd Jones points out, "A marked mistrust of the Jews had developed among Christian scholars during the later Middle Ages. It was claimed that the rabbis had purposely falsified the text of the Old Testament and given erroneous explanations of passages which were capable of a christological interpretation." Christian scholars most certainly did not advocate learning the Hebrew language. Reuchlin was exceptional in pursuing and promoting Hebrew studies, believing that a working knowledge of that language was essential for a true appreciation of the Bible and rabbinic literature. Refusing to join Christian contemporaries who wished to destroy the Kabbalah and the Talmud, he spoke out against ignorance. Christians could have a useful dialogue with Jews if they gained a thorough knowledge of the writings of Jewish exegetes and philosophers. Toward that end he proposed university endowments that aroused the fury of opponents and led to the famous "battle of the books." Reuchlin's keen interest in Jewish mysticism resulted in the publication of De arte cabalistica in 1517. The first part of this dialogue reflects on messianism, the second part on the relation of the Pythagorean system to the Kabbalah, and tdhe third on the "practical Kabbalah." According to Jones, "Reuchlin demonstrates how Christians can make profitable use of Jewish mystical writings, and therefore shares with the reader his understanding of the art of the Kabbalah." That art will reach more readers in this modern English-language translation by Martin and Sarah Goodman. It reinforces the historical importance of the man who prevented the destruction of Jewish books and anticipated the more liberal climate of the Reformation.