• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

On Study

Giorgio Agamben and educational potentiality

Tyson E Lewis
€ 320,95
+ 641 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In an educational landscape dominated by discourses and practices of learning, standardized testing, and the pressure to succeed, what space and time remain for studying?

In this book, Tyson E. Lewis argues that studying is a distinctive educational experience with its own temporal, spatial, methodological, aesthetic, and phenomenological dimensions. Unlike learning, which presents the actualization of a student's "potential" in recognizable and measurable forms, study emphasizes the experience of potentiality, freed from predetermined outcomes. Studying suspends and interrupts the conventional logic of learning, opening up a new space and time for educational freedom to emerge.

Drawing upon the work of Italian philosopher and critical theorist Giorgio Agamben, Lewis provides a conceptually and poetically rich account of the interconnections between potentiality, freedom, and study. Through a mixture of educational critique, phenomenological description, and ontological analysis, Lewis redeems study as an invaluable and urgent educational experience that provides alternatives to the economization of education and the cooptation of potentiality in the name of efficiency. The resulting discussion uncovers multiple forms of study in a variety of unexpected places: from the political poetry of Adrienne Rich, to tinkering classrooms, to abandoned manifestos, and, finally, to Occupy Wall Street.

By reconnecting education with potentiality this book provides an educational philosophy that undermines the logic of learning and assessment, and turns our attention to the interminable paradoxes of studying. The book will be key reading for scholars in the fields of educational philosophy, critical pedagogy, foundations of education, composition and rhetoric, and critical thinking and literacy studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
184
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415812160
Verschijningsdatum:
30/05/2013
Uitvoering:
Hardcover
Bestandsformaat:
Genaaid
Afmetingen:
157 mm x 236 mm
Gewicht:
408 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 641 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.