Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The history of philosophy is composed almost exclusively from texts. These texts look very different from each other, were produced for very different reasons and had very different functions, but, nevertheless, all of them demand an act of reading to unlock their philosophical content. And yet, the role of reading in both accessing shaping philosophical pasts has been neglected. Many philosophers since Descartes have acted as if they could bypass words when communicating ideas, and, among historians of philosophy, this tendency has been both prevalent and odd--since they spend most of their time reading. The book seeks to redress this neglect and provide an account of--as well as a defence of--the history of philosophy as a reading practice. It brings back into focus the activity that historians of philosophy actually spend most of their time doing. However, it does not do so by way of familiar categories such as hermeneutics, rational reconstruction or analysis; instead, the book attempts to defamiliarize philosophical reading practices by asking an alternative set of questions about them: How do philosophical ideas relate to the words on the page? What is the relation between reading and thinking in philosophy? How can the reader select and arrange philosophical texts in order to create 'a history'? Who are historians of philosophy and how do certain reading practices generate and transform them? The aim of the book, therefore, is to attend to the very thing historians of philosophy spend most of their time doing--reading.