Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book explores early reflections on music and its effects on the mind and soul. Augustine is an obvious choice for such an analysis, as his De Musica is the only treatise on music by a Christian writer in the first five centuries AD; concerned not only with poetic metre and rhythm, but also with an ontology of music. Focusing on the six books of De Musica, the Confessions and the Homilies on the Psalms, Carol Harrison argues that Augustine establishes a psychology, ethics and aesthetics of musical perception, which considered together form an effective theology of music. For Augustine, music-both heard and performed- becomes the means by which we can sense and participate in divine grace. Composed by one of the world's foremost Augustine scholars, this book is a concise and powerful exploration of Augustine's writing and reflections on music and, by extension, the intimate relationship between music, religion, and philosophy.