Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Although all research makes use of specific research methods, much music scholarship is being published without any reference to, or reflection on, the premises of the methods employed. In other words, published articles and books are often lacking a discussion of the scope and limitations of the research methods. Furthermore, music theory, musicology, ethnomusicology, music psychology, etc., are not independent disciplines, nor is research in those areas an activity to be defined once and for all. These areas have strong methodological relationships to each other as well as to areas outside the field of music. This book discusses some of the methodological premises, on which music research in the areas of music theory, (ethno-) musicology, and music psychology is based, and focuses on selected interdisciplinary approaches. It also discusses teaching approaches to music theory.