Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book provides an overview of the anthropological debate on house societies, pertaining particularly to Southeast Asian social formations. The book's point of departure is a comparative model of social formations in Southeast Asia outlined by Shelly Errington. Although this model features prominently in anthropological discussions of the region, no detailed analysis of this comparative approach exists. This might be attributed to the fact that Errington's model is theoretically dense, alluding to the rather complicated anthropological field of kinship studies. Errington's model combines premises of Lévi-Strauss' Structural Anthropology with Clifford Geertz' symbolic or interpretative paradigm and situates the synthesis in the anthropology of insular Southeast Asia. This book traces the genealogy of this model and provides detailed explications of its basic theoretical premises before it explores the concept of house societies and how it is applied by Errington to approach and compare Southeast Asian social formations. The book reveals the structuralism that speaks through Errington's comparative approach by discussing the concept of transformation and indicates the potentials and limitations a typology of different house societies has for the anthropology of Southeast Asia. ABOUT THE SERIES Developments in the field of area studies - goaded by the analytical deconstruction of world regions from their geopolitical sense - have deeply affected the knowledge production from societies and cultures located in the politicized compartmentalization of the globe. With this series, the editors and authors wish to contribute to a reformulation of sensibilities in area studies which emphasizes the epistemic value of contextualized knowledge production. Starting with the notion of Southeast Asia, books published in this series will contribute to a more nuanced understanding of regionality based on a multidisciplinary approach. The series represents an outlet for young schol