Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The "oligopoly problem"--the question of how prices are formed when the market contains only a few competitors--is one of the more persistent problems in the history of economic thought. In this book Xavier Vives applies a modern game-theoretic approach to develop a theory of oligopoly pricing. Vives begins by relating classic contributions to the field--including those of Cournot, Bertrand, Edgeworth, Chamberlin, and Robinson--to modern game theory. In his discussion of basic game-theoretic tools and equilibrium, he pays particular attention to recent developments in the theory of supermodular games. The middle section of the book, an in-depth treatment of classic static models, provides specialized existence results, characterizations of equilibria, extensions to large markets, and an analysis of comparative statics with a view toward applied work. The final chapters examine commitment issues, entry, information transmission, and collusion using a variety of tools: two-stage games, the modeling of competition under asymmetric information and mechanism design theory, and the theory of repeated and dynamic games, including Markov perfect equilibrium and differential games.