Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die Gesetze zum Einstieg in die ökologische Steuerreform und zu ihrer Fortsetzung haben mit der Einführung der Stromsteuer und der stufenweisen Erhöhung der Mineralölsteuer seit dem 1.4.1999 wesentliche Neuerungen in das deutsche Steuerrecht getragen. Durch die gleichzeitige Verteuerung des Energieverbrauchs und Entlastung der Sozialversicherungskassen sollen in einem Zug Umweltzwecke verwirklicht und Lohnnebenkosten gesenkt werden. Doch werden zugleich für das Produzierende Gewerbe erhebliche steuerliche Entlastungen zugelassen. Die Autoren zeigen am Beispiel der Belastung des Verkehrsgewerbes mit Mineralölsteuer die verfassungsrechtlichen Rahmenbedingungen der Neuregelung auf. Als Ergebnis können sie - vor allem in Hinblick auf die Verknüpfung umweltpolitischer und sozialrechtlicher Finalität sowie die konkrete Ausgestaltung der Privilegierungstatbestände - eine Vielzahl von Verstößen gegen die finanzverfassungsrechtlichen und die grundrechtlichen Anforderungen des GG feststellen.