Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Clergyman, schoolmaster and writer on aesthetics, William Gilpin (1724-1804) is best known for his works on the picturesque. In his Essay on Prints, published in 1768 and reissued in this series, he defined picturesque as 'a term expressive of that peculiar kind of beauty, which is agreeable in a picture'. First published in 1786, this two-volume work formed part of a successful series which recorded his reflections on the picturesque across British landscapes. It traces the journey he made in 1772, equipped with notebook and sketching materials, in the Lake District. Describing his route from southern England, noting highlights along the way, Volume 1 includes discussion of Furness, Windermere and Keswick. The volume also features several reproductions of Gilpin's pen-and-wash drawings. Further exploring the concept of the picturesque, his volumes of Observations on other parts of Britain are also reissued in the Cambridge Library Collection.