Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Novel Craft explores an intriguing and under-studied aspect of cultural life in Victorian England: domestic handicrafts, the decorative pursuit that predated the Arts and Crafts movement. Talia Schaffer argues that the handicraft movement served as a way to critique the modern mass-produced commodity and the rapidly emerging industrial capitalism of the nineteenth century. Her argument is illustrated with the four pivotal novels that form her study's core-Gaskell's Cranford, Yonge's The Daisy Chain, Dickens's Our Mutual Friend, and Oliphant's Phoebe Junior. Each features various handicrafts that subtly aim to subvert the socioeconomic changes being wrought by industrialization. Schaffer goes beyond straightforward textual analysis by shaping each chapter around the individual craft at the center of each novel (paper for Cranford, flowers and related arts in The Daisy Chain, rubbish and salvage in Our Mutual Friend, and the contrasting ethos of arts and crafts connoisseurship in Phoebe Junior). The domestic handicraft also allows for self-referential analysis of the text itself; in scenes of craft production (and destruction), the authors articulate the work they hope their own fictions perform. The handicraft also becomes a locus for critiquing contemporary aesthetic trends, with the novels putting forward an alternative vision of making value and understanding art. A work that combines cultural history and literary studies, Novel Craft highlights how attention to the handicraft movement's radically alternative views of materiality, consumption, production, representation, and subjectivity provides a fresh perspective on the major changes that shaped the Victorian novel as a whole.