Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Not the Other Avant-Garde

The Transnational Foundations of Avant-Garde Performance

Hardcover | Engels | Theater: Theory/Text/Performance
€ 122,45
+ 244 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Almost without exception, studies of the avant-garde take for granted the premise that the influential experimental practices associated with the avant-garde began primarily as a European phenomenon that in turn spread around the world. These ten original essays, especially commissioned for Not the Other Avant-Garde, forge a radically new conception of the avant-garde by demonstrating the many ways in which the first- and second-wave avant-gardes were always already a transnational phenomenon, an amalgam of often contradictory performance traditions and practices developed in various cultural locations around the world, including Africa, the Middle East, Mexico, Argentina, India, and Japan. Essays from leading scholars and critics-including Marvin Carlson, Sudipto Chatterjee, John Conteh-Morgan, Peter Eckersall, Harry J. Elam Jr., Joachim Fiebach, David G. Goodman, Jean Graham-Jones, Hannah Higgins, and Adam Versényi-suggest collectively that the very concept of the avant-garde is possible only if conceptualized beyond the limitations of Eurocentric paradigms.

Not the Other Avant-Garde is groundbreaking in both avant-garde studies and performance studies and will be a valuable contribution to the fields of theater studies, modernist studies, art history, literature, and music history.

Joins the growing field of critical and transnational theories on the arts. . . its grounding in live performance and its foregrounding of the performative human body presents a new theoretical paradigm that is pathbreaking.
--Haiping Yan, University of California, Los Angeles

James M. Harding is Associate Professor of English at Mary Washington University. He is author of Adorno and A Writing of the Ruins: Essays on Modern Aesthetics and Anglo-American Literature and Culture and editor of Contours of the Theatrical Avant-Garde: Performance and Textuality.

John Rouse is Associate Professor of Theater at the University of California, San Diego. He is author of Brecht and the West German Theatre.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
312
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780472099313
Verschijningsdatum:
1/06/2006
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
154 mm x 237 mm
Gewicht:
594 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 244 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.