Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The North West of England was the birthplace of public transport, with the first rail and road services for the public created there. On top of that, it had a rich heritage, from Cheshire plain to Cumbrian fells via the docks of Merseyside and the mills of Lancashire. For the bus enthusiast this region has been one of the most varied and characterful in the United Kingdom, with its Lancashire municipalities, the mighty Ribble Motor Services and, at its centre, buses rolling off the production line in Leyland going to loyal customers 'just down the road'. The 1980s was the final period when the region had a Corporation bus in every town, and Ribble criss-crossed the countryside linking town and village. The decade started with co-existence and co-operation, with Blackpool and Fylde as friendly neighbours and with Greater Manchester Transport producing timetables on behalf of local independent Mayne's. By the end of the decade, after deregulation, it was a different story, with some long-established names gone - many under new ownership - and with transport in the North West on the brink of the corporate, bland look we have today. For North-West Buses in the 1980s, Paul Williams stands at the roadside to see an astonishing variety of public transport drive by. Using exclusive, unpublished photographs, we get a sense of the rich inheritance on the brink of disappearing, and a glimpse into a decade that is already history.