Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Nonprofit Marketing and Fundraising

A Research Overview

Roger Bennett
€ 37,95
+ 75 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Nonprofit sectors account for a small but significant share of most major economies globally, and the marketing and fundraising activities of organisations operating in this sector are of increasing interest to researchers around the world. Although nonprofit marketing covers many activities not directly concerned with fundraising, the acquisition of funds is the primary objective of most nonprofit marketing work.

Nonprofit Marketing and Fundraising provides a concise introduction to the latest research in the nonprofit marketing and fundraising field, reviews current controversies, outlines the major theories and models of fundraising, and presents suggestions for future research. The text guides the reader through the myriad of research undertaken on nonprofit marketing and fundraising, summarises important findings and key thinking on fundraising strategies and processes, offers conceptual insights into emerging themes and emphasises recent advancements in digital fundraising.

Chapters within the book cover, inter alia:

    • criticisms of nonprofit fundraising and the research literature that has responded to attacks;

    • issues connected with the questions 'why people donate' and 'what characteristics describe the "giving type"'?

    • 'theories of giving' and of donor retention, including foundational research relating to nonprofit relationship marketing;

    • charity advertising (including criticisms of its use) and the branding of nonprofit organisations.

This shortform book provides a useful overview for advanced students and scholars moving into the field.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
118
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367670177
Verschijningsdatum:
30/09/2020
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
138 mm x 216 mm
Gewicht:
153 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 75 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.