Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Nonprofit and Business Sector Collaboration

Social Enterprises, Cause-Related Marketing, Sponsorships, and Other Corporate-Nonprofit Dealings

Sridhar Samu, Walter W Wymer Jr
€ 76,45
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Business managers: are you considering supporting a worthy cause?
Nonprofit administrators: are you considering looking for a corporate partner?
Examine ways to reap the benefitswhile avoiding the sometimes-hidden pitfallsof these partnerships!

In the last decade, cooperation between businesses and nonprofit organizations has increased dramatically. Businesses, no longer content to simply make contribution to worthy causes, are now working with nonprofits in ways that help them increase their visibility and reach new consumer groups. In this book, top researchers explore the how, why, and when of this kind of collaboration. In addition to examining the various types of relationships that currently exist between these kinds of organizations and what the future could hold, Nonprofit and Business Sector Collaboration goes on to explore cause-related marketing, philanthropy, social enterprise, sponsorships, alliances, licensing agreements, and more.

This informative book illustrates the motives for and expected outcomes of developing these collaborative business relationships, and then gets specific with insightful examinations of:
  • the role that marketing plays in cross-sector collaboration
  • alliances (strategic partnerships, symbiotic marketing, etc.) and the characteristics each partner and the partnership itself must have to succeed
  • how the public's attitude toward a charity can change when the charity accepts corporate donations
  • how existing perceptions of a company's ethics can affect a cause-related marketing campaign
  • Pepsi's cause-related marketing campaigns in Spainhow they were perceived by the Spanish population, and their effect on the company's image there
  • how nonprofits can create successful relationships with corporate sponsors and their customers
  • how businesses and arts organizations can work together for their mutual benefit
  • and more!

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
208
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780789019936
Verschijningsdatum:
1/03/2003
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 211 mm
Gewicht:
317 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.