Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Traditionally, missile autopilots have been designed using linear control approaches with gain scheduling. Moreover, three single axis autopilots are usually designed without considering the interaction among the motion axes. Such designs cannot handle the coupling among pitch-yaw-roll channels, especially under high angles of attack occurring in high maneuver zones. In most research studies, realistic factors like fin saturation, limitation of gimbal freedom etc are not considered. Our research work contributed a nonlinear multivariable approach to the design of an autopilot for a realistic missile that overcomes these difficulties. At first, exact input-output (IO) feedback linearization and decoupling is carried out for the dynamic IO characteristics of the inner rate loop of the pitch and yaw channels. This enables the design of scalar linear controllers for the inner rate loops. However performance deteriorates when the plant model is perturbed, due to aerodynamic uncertainties, from the nominal model. The robust IO linearization techniques are developed using H_inf and sliding mode techniques.