• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Non-Technological and Non-Economic Innovations

Contributions to a Theory of Robust Innovation

Steffen Roth
Paperback | Engels
€ 108,45
+ 216 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

There is a peculiar dissonance in innovation research. On the one hand, the label innovation is applied to almost everything: new products, processes, services, methods, techniques. Even the diffusion of innovations to all spheres of society is called innovation. On the other hand, we find that the main focus of innovation research is still on bringing technology to market.
This dissonance provoked the central questions discussed at the 2nd International Conference on Indicators and Concepts of Innovation (ICICI 2008) on «Non-technological and non-economic innovations and their impact on economy» hosted by the Competence Centre for Management at the Berne School of Business and Administration: What forms and dimensions of non-technological and non-economic innovations can nonetheless be found both theoretically and empirically? What impact do these innovations have on the economy? Are there actually innovations without a non-technological and non-economic dimension, viz. purely technological or economic innovations?
Consisting of selected answers to these questions, this volume presents international scholarly approaches beyond the «technology goes economic market» mainstream of innovation research. They are integrated in a theoretical framework for the analysis of socially robust innovations, i.e. innovations that succeed on more than one market and are therefore both more sustainable and more profitable.
The 2nd International Conference on Indicators and Concepts of Innovation (ICICI 2008) has been supported by the SCOPES programme of the Swiss National Science Foundation.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
262
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783039118151
Verschijningsdatum:
2/03/2009
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 220 mm
Gewicht:
369 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 216 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.