Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Recinos' love for poetry dates back to being raised on the tormented streets of the South Bronx and the experience of being abandoned by Latino parents at age twelve. On the streets, Recinos discovered a world of extreme poverty and drugs, until four years later he was taken in by a White Presbyterian minister and guided back into school. When in graduate school in New York City, he befriended Nuyorican poets Miguel Pinero and Pedro Pietri, who encouraged him to write and read poetry at the Nuyorican poets cafe. Recinos' poetry makes a connection between the poetic imagination, social criticism, and the meaning of life together in a diverse society. No Room is poetry that creates a fusion between the personal and the public in verse that is searching, expansive, and walking hurt streets. In this collection, Recinos encourages readers to use their imagination to live into invisible publics and to pause in the places where the voiceless speak. No Room offers images, feelings, and stories that crack dividing walls of hostility and nativist prohibitions and capture the full complexity of life experienced from the barrio to the American public square.