Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In No One's Witness Syd Zolf activates the last three lines of a poem by Jewish Nazi holocaust survivor Paul Celan--"No one / bears witness for the / witness"--to theorize the poetics and im/possibility of witnessing. Drawing on black studies, continental philosophy, queer theory, experimental poetics, and work by several writers and artists, Zolf asks what it means to witness from the excessive, incalculable position of No One. In a fragmentary and recursive style that enacts the monstrous speech it pursues, No One's Witness demonstrates the necessity of confronting the Nazi holocaust in relation to transatlantic slavery and its afterlives. Thinking along with black feminist theory's notions of entangled swarm, field, plenum, chorus, No One's Witness interrogates the limits and thresholds of witnessing, its dangerous perhaps. No One operates outside the bounds of the sovereign individual, hauntologically informed by the fleshly no-thingness that has been historically ascribed to blackness and that blackness enacts within, apposite to, and beyond the No One. No One bears witness to becomings beyond comprehension, making and unmaking monstrous forms of entangled future anterior life.