Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Que pouvons-nous entendre aujourd’hui de ce que dit Nietzsche ? Voilà (presque) le seul objet de ce livre. Il ne s’agit pas d’un pur commentaire explicatif de la philosophie de Nietzsche (lequel s’explique très bien tout seul, quand il le fait), mais d’une évaluation, entre ses textes et notre lecture, de son pouvoir de dire et de notre volonté de lire. Le type d’homme auquel Nietzsche s’est adressé et dont il a interrogé la puissance et la volonté, il l’a appelé l’homme moderne. Il sentait bien que ses lecteurs n’existaient pas encore ; ses vrais lecteurs, c’est nous désormais. C’est à nous en tant que sujets de raison et de droit, démocrates et citoyens de sociétés libérales, qu’il s’adresse comme à un problème insurmonté : la modernité est inachevée, et plus de cent cinquante ans après, nous n’en avons toujours pas fini avec la détresse du présent éprouvée par Nietzsche et sa philosophie. Jusqu’où pouvons-nous et voulons-nous l’entendre ?