Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Building on and echoing Averil Cameron's series of articles entitled New Themes, New Styles, the contributors to this volume wished to revisit the phenomenon of enhanced, renewed, or invented, literary and artistic modes of expression in the period after the great authorities of the patristic age until early Islamic times. In the period under investigation, that is the fith to the eighth centuries, scholars may point to a transformation of artistic expressions in a number of ways. One such example is a marked increase in reductionist activity on the one hand, and the disappearance of classicising historiography on the other. In this volume, a number of experts from a variety of disciplines - studies in Late Antiquity and Byzantium, Arabic studies, Jewish studies, Syriac studies, and Art History - have come together to form a unique platform where the dynamic nature of Late Antique societies is portrayed against the background of the advent of Islam. Some rich encounters are revealed.