• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

New Testament Christianity in the Roman World

Harry O Maier
Paperback | Engels | Essentials of Biblical Studies
€ 36,45
+ 72 punten
Uitvoering
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

What did it mean to be a Christian in the Roman Empire? In one of the inaugural titles of Oxford's new Essentials in Biblical Studies series, Harry O. Maier considers the multilayered social contexts that shaped the authors and audiences of the New Testament. Beginning with the cosmos and the gods, Maier presents concentric realms of influence on the new religious movement of Christ-followers. The next is that of the empire itself and the sway the cult of the emperor held over believers of a single deity. Within the empire, early Christianity developed mostly in cities, the shape of which often influenced the form of belief. The family stood as the social unit in which daily expression of belief was most clearly on view and, finally, Maier examines the role of personal and individual adherence to the religion in the shaping of the Christian experience in the Roman world.

In all of these various realms, concepts of sacrifice, belief, patronage, poverty, Jewishness, integration into city life, and the social constitution of identity are explored as important facets of early Christianity as a lived religion. Maier encourages readers to think of early Christianity not simply as an abstract and disconnected set of beliefs and practices, but as made up of a host of social interactions and pluralisms. Religion thus ceases to exist as a single identity, and acts instead as a sphere in which myriad identities co-exist.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
264
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780190264406
Verschijningsdatum:
25/10/2018
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
140 mm x 208 mm
Gewicht:
226 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 72 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.