Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
How and why does the stage, and those who perform upon it, play such a significant role in the social makeup of modern Russia, Ukraine and Belarus? In New Drama in Russian, Julie Curtis brings together an international team of leading scholars and practitioners to tackle this complex question.
New Drama, which draws heavily on techniques of documentary and verbatim writing, is a key means of protest in the Russian-speaking world; since the fall of the Soviet Union in 1991, theatres, dramatists, and critics have collaborated in using the genre as a lens through which to explore a wide range of topics from human rights and state oppression to sexuality and racism. Yet surprisingly little has been written on this important theatrical movement. New Drama in Russian rectifies this. Through providing analytical surveys of this outspoken transnational genre alongside case-studies of plays and interviews with playwrights, this volume sheds much-needed light on the key issues of performance, politics, and protest in Russia, Ukraine and Belarus.
Meticulously researched and elegantly argued, this book will be of immense value to scholars of Russian cultural history and post-Soviet literary studies.