Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

New Developments in the Cognitive Science of Religion

The Rationality of Religious Belief

Hans Van Eyghen
€ 116,45
+ 232 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

It is widely thought that the cognitive science of religion (CSR) may have a bearing on the epistemic status of religious beliefs and on other topics in philosophy of religion. Epistemologists have used theories from CSR to argue both for and against the rationality of religious beliefs, or they have claimed that CSR is neutral vis-à-vis the epistemic status of religious belief. However, since CSR is a rapidly evolving discipline, a great deal of earlier research on the topic has become dated. Furthermore, most of the debate on the epistemic consequences of CSR has not taken into account insights from the philosophy of science, such as explanatory pluralism and explanatory levels. This volume overcomes these deficiencies.

This volume brings together new philosophical reflection on CSR. It examines the influence of CSR theories on the epistemic status of religious beliefs; it discusses its impact on philosophy of religion; and it offers new insights for CSR. The book addresses the question of whether or not the plurality of theories in CSR makes epistemic conclusions about religious belief unwarranted. It also explores the impact of CSR on other topics in philosophy of religion like the cognitive consequences of sin and naturalism. Finally, the book investigates what the main theories in CSR aim to explain, and addresses the strengths and weaknesses of CSR.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
220
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 4

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783319902388
Verschijningsdatum:
25/07/2018
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
498 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 232 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.