• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Wetenschap
  4. Biologie
  5. Neuroelectrical Brain Imaging Tools for the Study of the Efficacy of TV Advertising Stimuli and Their Application to Neuromarketing

Neuroelectrical Brain Imaging Tools for the Study of the Efficacy of TV Advertising Stimuli and Their Application to Neuromarketing

Giovanni Vecchiato, Patrizia Cherubino, Arianna Trettel, Fabio Babiloni
Paperback | Engels | Biosystems & Biorobotics | nr. 3
€ 105,45
+ 210 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In this book the authors describe their original research on the potential of both standard and high-resolution electroencephalography (EEG) for analyzing brain activity in response to TV advertising. When engineering techniques, neuroscience concepts and marketing stimuli converge in one research field, known as neuromarketing, various theoretical and practical aspects need to be considered. The book introduces and discusses those aspects in detail, while showing several experiments performed by the authors during their attempts to measure both the cognitive activity and emotional involvement of the test subjects. In these experiments, the authors apply simultaneous EEG, galvanic skin response and heart rate monitoring, and show how significant variations of these variables can be associated with attention to, memorization or enjoyment of the presented stimuli. In particular, this book shows the central role of statistical analysis in recovering significant information on the scalp and cortical areas involved, along with variations of activity in the autonomous nervous system. From an economic and marketing perspective, the aim of this work is to promote a better understanding of how mass consumer advertising of (established) brands affects brain systems. From a neuroscience perspective, the broader goal is to provide a better understanding of both the neural mechanisms underlying the impact of affect and cognition on memory, and the neural correlates of choice and decision-making.

=> Please download the extra material for this book http: //extras.springer.com

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
136
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 3

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783642436765
Verschijningsdatum:
23/06/2015
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
226 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 210 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
KOM LANGS IN ONZE WINKELS

Hoera! Het is weer het Feest van het Boek

van 31/10 t.e.m. 03/11
KOM LANGS IN ONZE WINKELS
Feest van het Boek
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.