Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Film scholar Ronald Schwartz examines the most significant representatives of the "Neo-Noir" style, beginning with Alfred Hitchcock's Psycho and concluding with Michael Mann's Collateral (2004). Schwartz provides in-depth analyses of over 30 of the best "Neo-Noir" films and explains the qualities and characteristics of the "new noir" style. He also explains how it differs from "Film Noir" of the forties and fifties. In this chronological guide, Schwartz examines such landmark films as The Manchurian Candidate (1962), The French Connection (1971), Taxi Driver (1976), Reservoir Dogs (1992), L.A. Confidential (1997), and Memento (2000). The book also includes an alphabetical filmography listing over 650 films that in plot, style, or subject matter reflect the diversity of the genre. This reference work will be a valuable resource for film scholars and fans who wish to explore the ever-evolving aspects of "Neo-Noir" cinema.