Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The pictorial and literary works of Wyndham Lewis (1882-1957) are among the great Modernist achievements. From 1918 to 1926 Lewis wrote an unusually large work to be called The Man of the World. Expediency and the vagaries of the trade forced this intended omnibus volume to be published seriatim, under broad, canny titles: The Art of Being Ruled (1926), The Lion and the Fox (1927), and Time and Western Man (1927). A few fictional breakthroughs brought the decade to a close: in 1928. Lewis published both The Childermass and a revised version of Tarr, and in 1930 a complex roman à clef, The Apes of God. The subject of this book, this difficult corpus is ruled by a negative reading of the Horatian injunction that poetry emulate painting; by a Nietzschean description of literature as the domain of a vexing 'blind ear' whose performative inception is a function of exuberance; by a deliberate perspectivism; by a remarkable political prescience (in the 1920s Lewis identified feminism and homosexuality as the two dominant political issues of the century, and exposed a rationale for this double emergence); and by a series of unevenly controlled self-revelations, epitomized in Lewis's characterization of Arghol, a crucial elective persona, as «herculean Venus.» Inherent to any male quest-romance, the latter description condenses Modernism's nuclear, self-endearing plot.