Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
One of the most revolutionary tactics in naval warfare was developed in the 18th Century, and was called "Breaking the Line." The Royal Navy used it to win fleet engagements ranging from the Battle of the Saints, to Trafalgar. But, who developed it? Years of controversy led to a war of words between supporters of John Clerk of Eldin, Admiral Lord Rodney, and Rodney's captain-of-the fleet, Sir Charles Douglas. In 1832, the latter's son, Sir Howard Douglas, set forth the arguments on behalf of his father in his book Naval Evolutions: A Memoir. He assumed it would be the final word on the matter. It was not. Full of solid evidence, including eyewitness testimony, the book should have laid the issue to rest. Instead, it was largely ignored or dismissed as biased due to the relationship of the author to his subject. But, dismissed or not, the book remains, and the arguments are overwhelming. Fireship Press is proud to revisit this controversy with the release of a new edition of the book, with an introduction by Christopher Valin, perhaps the world's leading expert on the life of Sir Charles Douglas. It's a book that any serious student of naval history will want to read.