Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 1871 Jennie Collins became one of the first working-class American women to publish a volume of her own writings: Nature's Aristocracy. Merging autobiography, social criticism, fictionalized vignettes, and feminist polemics, her book examines the perennial problem of class in America. Collins loosely structures her series of sketches around the argument that nineteenth-century U.S. society, by deviating dangerously from the ideals set forth in the Constitution and the Bill of Rights, had created a corrupt aristocracy and a gulf between the rich and the poor that the United States' founders had endeavored to prevent. Collins's text serves as a mouthpiece for the little-heard voices of nineteenth-century poor and laboring women, employing sarcasm, irony, and sentimentality in condemning the empty philanthropic gestures of aristocratic capitalists and calling for justice instead of charity as a means to elevate the poor from their destitution. She also explores the necessity of suffrage for female workers who, while expected to work alongside men as their equals in labor, were hampered by lower wages and lack of control by their exclusion from the voting process.