Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Bernard Mommer concentrates on the relationship between transnational capital and the extraction of natural resources. Capital from its beginning has sought to deny the right of petroleum exporting countries to capture an international ground rent. Its objectives today include imposing on consumers the costs of world-wide policies related to the protection of the environment. As part of the process of globalization, transnational capital is imposing over sovereign national rights a private international structure of arbitration. The author focuses on the example of petroleum, given that it is by far the most important one, and of Venezuela, the most important petroleum exporting country during the 20th century. He also analyzes the impact of this development to the European Union and the Energy Charter Treaty, to Russia, to Germany, and to the ongoing negotiations between the European Union and Canada.
One benefits from this book to the extent that reading it renews the desire to make an effective contribution to improving the legacy that the generation which we belong to intends to leave to subsequent ones (Arturo Sosa A., prologue).