Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Narratives of Agency

Self-Making in China, India, and Japan

Wimal Dissanayake
Paperback | Engels | East European Monographs; 444
€ 29,45
+ 58 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A groundbreaking reconsideration of agency in Asian culture.

This multidisciplinary collection underlines the importance of understanding the operations of human agency-defined here as the ability to exert power, specifically in resistance to ideological pressure. In particular, the contributors emphasize the historical and cultural conditions that facilitate the production of agency in an effort to gain a deeper understanding of the cultures of China, India, and Japan.

In Narratives of Agency, scholars from a variety of disciplines argue that traditional Western approaches to the study of these cultures have unduly focused on the pervasive influence of family and clan (China), caste and fatalism (India), and groupism (Japan). This tendency has been exacerbated by modern critical approaches, such as postmodernism and poststructuralism, that not only are increasingly popular in studying these cultures but also de-emphasize the role of the individual.

The resultant undermining of the notion of human agency tends to give short shrift to the very real individual differences between groups and ignores questions of personal desire and intentionality. These essays remind us that members of a community have to make personal choices, struggle and interact with others, argue about positions, and confront new challenges, all of which involve intentionality and human agency. A new look at a topic central to cross-cultural understanding, Narratives of Agency will be essential reading for those interested in China, India, Japan, and the world beyond.

Contributors: Richard G. Fox, Washington U; Lydia H. Liu, U of California, Berkeley; Owen M. Lynch, New York U; Vijay Mishra, Murdoch U, Australia; Marie Thorsten Morimoto; Emiko Ohnuki-Tierney, U of Wisconsin, Madison; Eugene Yuejin Wang, U of Chicago; Ming-Bao Yue, U of Hawaii, Manoa.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
272
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780816626571
Verschijningsdatum:
9/04/1996
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
148 mm x 227 mm
Gewicht:
349 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 58 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.