Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the last two decades, interest in narrative conceptions of identity has grown exponentially, though there is little agreement about what a "life-narrative" might be. In connecting Kierkegaard with virtue ethics, several scholars have recently argued that narrative models of selves and MacIntyre's concept of the unity of a life help make sense of Kierkegaard's existential stages and, in particular, explain the transition from "aesthetic" to "ethical" modes of life. But others have recently raised difficult questions both for these readings of Kierkegaard and for narrative accounts of identity that draw on the work of MacIntyre in general. While some of these objections concern a strong kind of unity or "wholeheartedness" among an agent's long-term goals or cares, the fundamental objection raised by critics is that personal identity cannot be a narrative, since stories are artifacts made by persons. In this book, Davenport defends the narrative approach to practical identity and autonomy in general, and to Kierkegaard's stages in particular.