Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
“Napoléon, c’est la Révolution bottée” a dit Anatole France. Les scènes et les récits, les figures et les portraits qui composent ce recueil, illustrent cette parole, sans nulle dérogation aux vérités de l’Histoire, sans nulle vaine complaisance pour le Corse de génie qui tenta l’impossible - l’impossible après Trafalgar - pour qu’en dépit de vastes mais fragiles conquêtes le dernier mot ne restât aux forces coalisées du Continent européen et de l’Angleterre. Maurice RAT conte ici des épisodes significatifs de l’ascension et de la chute de l’Aigle depuis les années d’enfance et de jeunesse de l’écolier de Brienne jusqu’à l’arrivée de Napoléon, captif dans la “petite île perdue” de Sainte-Hélène et à sa mort. Il dessine d’inoubliables portraits de Fontanes ou de Mademoiselle Mars, des croquis de subalternes comparses tels que Roustan et Santini, de Prokesch “l’ami de l’Aiglon”, ou du légendaire comte Léon. Deux chapitres consacrés aux “reliques” de l’Empereur : la Redingote grise et le Petit chapeau terminent ce volume où l’auteur ne s’est soucié que de bien peindre en éclairant bien sa peinture.