Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Magical', 'out of this world', 'an experience you'll never forget': Peter Weir's films have enthralled audiences around the globe. Whether in iconic Australian works such as Picnic at Hanging Rock and Gallipoli or international mainstream thrillers such as Witness, Weir has deliberately created mystical movie experiences. Modern cinema studies is used to dissecting films on the basis of gender, class or race: now, for the first time, Richard Leonard shows that a mystical gaze also exists and is exercised in the secular multiplex temples of today. The Mystical Gaze of the Cinema is a meticulous and accessible book that uses a psychoanalytic approach incorporating the insights of Jung, film theory and theology to break new ground in what continues to be a hot topic in cinema studies: the spectator/screen relationship. Leonard provides a fresh and innovative perspective on what happens when we behold a film.