Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Matthew Sweeney's palette in My Life as a Painter - his twelfth collection - features a wild mix of birds and animals: lizards, snakes, rats, camels, donkeys, feral cats, dogs and owls. One dog transmits telepathic requests for the food he wants, and there's a parrot who speaks as ambassador for the bird world. Sweeney's canvas here is the transhuman: where boundaries between human and non-human can't be fixed, dreams turn into torments, secrets stay hidden, strange communiques remain unclear, and the natural weirdness of his native Donegal verges on the surreal. There are poems ostensibly about art, artists and filmmaking which are as much portraits of the poet and the difficulties of writing poetry. Other poems offer oblique perspectives on religion, warfare, migration and displacement; or go off at a tangent to explore the imaginative possibilities of everything from Michigan's Mullett Lake and the geysers of Iceland to rope-ladders, tin-mines, a giant blue cabbage and an old thrown-out Christmas tree.