Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
When John Seed first glimpsed the art world, as a Stanford student in the late 1970s, he knew he had found his future. Mentored by Nathan Oliveira, introduced to collecting by Hunk and Moo Anderson and invited over by Richard Diebenkorn, Seed thought he had entered a world of sophistication and grace. Things got messy fast in the early 80s when painter Joan Brown told Seed "You need your ass kicked," and Seed's encounters with a young dealer named Larry Gagosian and his bad-boy protégé Jean-Michel Basquiat soon offered a walk on the wild side. Two years of working at the newly-opened Museum of Contemporary Art in Los Angeles wised Seed up even more. Filled with first hand-glimpses-of artists as diverse as Robert Mapplethorpe and Rufino Tamayo-"My Art World" combines Seed's recollections of his art world coming of age with his later acclaimed critical writings. It concludes with profiles of Bo Bartlett and Margaret Bowland, two contemporary artists whose sense of purpose Seed admires. Free of jargon and conversational in tone, "My Art World," opens up a noted writer/critic's private world of art and artists to the broader public.