Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Giovanni Gentile was one of the most important and controversial thinkers of twentieth-century Italy. His philosophy and fascist ideas reflect the defining characteristics of the Italian romantic rebellion against European and English enlightenment thinking. The Ariadne's thread, which runs through and unifies all of Gentile's thought, originates accordingly from his neo-Hegelian reaction to the philosophy of Kant and of Kant's immediate predecessors. The range of Gentile's ideas on pedagogy, logic, metaphysics, political theory, and aesthetics; the original way in which he developed and adapted the thoughts of Hegel, Fichte, and Marx; and finally, his description of himself as the philosopher of fascism all encourage us to revisit and re-evaluate his system. This book reveals how Gentile came to advocate his «actual idealism» and evaluates his systematic philosophy by making explicit inconsistencies that arise from within his system and by questioning his idealist assumptions.