Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
En ce XVIIIe siècle français, où s'opposent les genres nobles et vernaculaires, philosophes et esthètes, musiciens et spectateurs prennent conscience des enjeux politiques dont la musique est le symbole. D'Alembert entrevoit déjà l'effondrement de la monarchie en examinant la portée prémonitoire de l'art musical. Par l'analyse des oeuvres scéniques mises en cause, Claude Dauphin démontre combien ce glissement des passions musicales à la raison d'Etat a pu représenter une provocation antimonarchique aux conséquences insondables.