Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die musikalische Umsetzung szenischer Aktion gehört zu den zukunftsweisenden Errungenschaften der Gattung der Opera buffa in der zweiten Hälfte des 18. Jahrhunderts. Am Beispiel von Carlo Goldonis Libretto Il mercato di Malmantile und dessen Vertonungen durch Domenico Fischietti (1757), Josef Barta (1784), Domenico Cimarosa (1784) und Niccolò Zingarelli (1792) untersucht der Autor die Variationsbreite der musikalischen Aktionsdarstellung vor dem Hintergrund der zeitgenössischen Operntheorie. Die vergleichende Analyse von Parallelvertonungen und deren Librettogrundlage erlaubt es, den allmählichen Wandel der Beziehung von Szene und Musik in den Arien und Ensembles der Opera buffa präzis zu beschreiben.