Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Joseph Goddard (1833-1910) was a philosopher, theorist and historian of the music of the late eighteenth and early nineteenth centuries, who developed some highly influential ideas about the relationship between music and human evolution. First published in 1868, this study presents Goddard's theory on the connection between music and the human spirit, in which he argues that two major counterparts of emotion - instinctive and abstract - correlate directly with two key elements of music: melody and harmony. He demonstrates this through a fascinating and thorough comparative analysis of the works of Mozart, Beethoven, Haydn and Mendelssohn, and moves on to show how emotion is expressed in the melodic and harmonic styles of sacred music and opera. Concluding with a detailed analysis of how mental progress has influenced the development of music, this thorough and judicious work remains of interest in the fields of music history, philosophy, and theory.