Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is a captivating story of music-making at social recreations from Homeric times to the age of Augustine. It tells about the music itself and its purposes, as well as the ways in which people talked about it, telling anecdotes, picturing musical scenes, sometimes debating what kind of music was right at a party or a festival. In straightforward and engaging prose, the author covers a remarkably broad history, providing the big picture yet with vivid and nuanced descriptions of concrete practices and events. We hear of music at aristocratic parties, club music, people's music-making at festivals, political uses of music at the court of Alexander the Great and in the public banquets of Roman emperors in the Colosseum, opinions of music-making at social meals from Plato to Clement of Alexandria, and much more, making the book a treasure-trove of information and a fascinating journey through ancient times and places.