Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Henry Fothergill Chorley was music critic of The Athenaeum for over thirty years. This three-volume book, published in 1841, originated in a journal written by Chorley while travelling in Europe. His aim was to 'illustrate the present state of theatrical, orchestral, and chamber music abroad', focusing on aspects that would be least familiar to an English readership. There are detailed accounts of Paris and Berlin, with prominence given to opera, theatre, art galleries and monuments. Chorley also describes visits to Brunswick, Leipzig, Dresden and Nuremburg, and performances by artists including Mendelssohn and Liszt. He intersperses anecdotes about transport, lodgings, landscapes and local customs. Chorley's incisive and entertaining eyewitness accounts will fascinate music-lovers and theatre historians, as well as others interested in the performing arts or travel writing in the nineteenth-century. Volume 1 describes his visits to Paris and Brunswick, focusing on opera.