Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this second volume of nineteenth-century music analyses, Ian Bent provides a further selection of newly translated writings of nineteenth-century music critics and theorists, including composers such as Wagner, Schumann and Berlioz, and critics such as A. B. Marx and E. T. A. Hoffmann. Where Volume I, on Fugue, Form and Style, presented nineteen analyses of a technical nature, all the writing here involves a metaphorical style of verbalised description, some pure examples, and others hybrid forms mixed with technical analysis. The music analysed is amongst the best-known in the repertoire: Wagner writes on Beethoven's Ninth Symphony, E. T. A. Hoffmann on the Fifth, Schumann writes on Berlioz, and Berlioz on Meyerbeer. Professor Bent presents each analysis with its own detailed introduction and each is amplified by supporting information in footnotes.