Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hannah Smith (1849-1939) was a composer for children and an educator. In 1903 she published the popular Founders of Music, a series of biographical sketches of composers written for children. Written in 1898, when Wagner had been dead for only fifteen years, this is a concise history of music and instruments, aimed at the enthusiast. Covering broad subjects rather than concentrating on a few composers, Smith discusses not just the development of musical styles but also how musical notation developed, how the ear functions and how musical instruments produce the sounds they do. The tastes of the time are evident, particularly in the surprisingly detailed discussion of the Oratorio: however, the book allows us to see how music and its progress were regarded at the turn of the twentieth century, before composers such as Stravinsky and Schoenberg shook the musical establishment.