Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
If we were to think about museums as three dimensional maps-as spaces to be divided, defended, and privileged-what would they tell us about the place of Native Canadians within the larger nation? Utilizing a combination of exhibit analysis and interviews, this book explores how Canadian history, anthropology, and art museums have situated Native Canadian history and culture within a larger narrative of nationhood. Until very recently, these museums have, with few exceptions, perpetuated the continued isolation of Native Canadians on the Other side of carefully demarcated boundaries of time, space, and culture. Despite a living and highly politicized presence outside their walls, inside these museums Native Canadians have remained fixed and isolated in time and space. This book discusses how this particular image of Native Canadians has been translated into the numerous dichotomies and borders of the museum; between modern and traditional, past and present, myth and science, progress and stasis, active and passive, and, ultimately, us and them. However, in tribal museums and more recent programming at the larger museums we are able to identify alternative maps that realign these borders and give voice to alternative constructions of these histories. The past decade has seen enormous change in how museum curators, educators, and directors imagine their role in these museums and, more particularly, in the construction of a history of Native Canadians. This book considers how museums, and those who work within them, have responded to the challenge of writing a more complex and multivocal history for the nation. (Ph.D. dissertation, the Annenberg School for Communication, University of Pennsylvania, 1992; revised with new preface, bibliography, and index)