• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Management & Bedrijfskunde
  5. Multiple Criteria Decision Making Methods with Multi-Polar Fuzzy Information

Multiple Criteria Decision Making Methods with Multi-Polar Fuzzy Information

Algorithms and Applications

Muhammad Akram, Arooj Adeel
Hardcover | Engels | Studies in Fuzziness and Soft Computing | nr. 430
€ 168,95
+ 337 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book presents an extension of fuzzy set theory allowing for multi-polar information, discussing its impact on the theoretical and practical development of multi-criteria decision making. It reports on set of hybrid models developed by the authors, and show how they can be adapted, case by case, to the lack of certainty under a variety of criteria. Among them, hybrid models combining m-polar fuzzy sets with rough, soft and 2-tuple linguistic sets, and m-polar hesitant fuzzy sets and hesitant m-polar fuzzy are presented, together with some significant applications. In turn, outranking decision-making techniques such as m-polar fuzzy ELECTRE I, II, III and IV methods, as well as m-polar fuzzy PROMETHEE I and II methods, are developed. The efficiency of these decision-making procedures, as well as other possible extensions studied by the authors, is shown in some real-world applications. Overall, this book offers a guide on methodologies to deal with the multi-polarity and fuzziness of the real-world problems, simultaneously. By including algorithms and computer programming codes, it provides a practice-oriented reference guide to both researchers and professionals working at the interface between computational intelligence and decision making.


Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
540
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 430

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783031436352
Verschijningsdatum:
4/12/2023
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
975 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 337 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BOOK FRIDAY

50% korting

op een grote selectie boeken
BOOK FRIDAY
Black Friday: 50% korting op boeken
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.